Police zamiast Bosmana na koszulkach Pogoni. Nowy sponsor

W ekstraklasie portowcy zagrają już nie z dużym logo "Bosmana", a ze znakiem Zakładów Chemicznych Police. Ile warta jest taka reklama? Pogoń może skasować około miliona złotych za sezon.
Koszulki z nowym logo zaprezentują w piątek prezesi Pogoni i ZCh Police Jarosław Mroczek i Krzysztof Jałosiński. O godz. 12 w budynku VIP na stadionie odbędzie się specjalna konferencja prasowa. Rzecznik klubu zapowiada ją tajemniczo: "będzie dotyczyć głównego partnera Pogoni w sezonie 2012/2013".

- Nic więcej nie powiem. Zapraszam w piątek na Twardowskiego - ucina Łukasz Kasprzyk.

Ale to, że "Police" wchodzą w Pogoń, to już żadna tajemnica.

- Sponsorowanie drużyny piłkarskiej to element szerszej strategii, promocji poprzez sport - tłumaczy prezes Jałosiński.

Taki znaczek będą mieli na koszulkach portowcy:



Grupa Azoty Tarnów (w jej skład wchodzą ZCh Police) finansuje już żużel w Tarnowie (Azoty Tauron są liderem Ekstraligi), męską siatkówkę w Kędzierzynie-Koźlu (ZAKSA właśnie poznała rywali w Lidze Mistrzów) oraz koszykówkę (AZS Koszalin). Chemiczny gigant chce mieć też mocną drużynę siatkówki kobiet - taka ekipa montowana jest w "Policach". Chemik na razie gra na zapleczu ekstraklasy, ale będzie głównym faworytem do awansu.

Na jak długo związał się z Pogonią?

- Umowa jest na rok. Z opcją przedłużenia. Zrobimy wszystko, by portowcy grali wiele sezonów w ekstraklasie - komentuje Jałosiński.

Nie wiadomo, ile nowy sponsor zapłacił za centralne miejsce na koszulkach granatowo-bordowych (i najlepsze miejsca reklamy na stadionie, materiałach promocyjnych klubu itd.), ale w grę wchodzi nawet milion złotych. W poprzednich sezonach, kiedy pogoniarze występowali klasę niżej, główny "koszulkowy" sponsor - Bosman - płacił 300-400 tys. zł za sezon. W ekstraklasie najbardziej znane kluby, takie jak Legia, Lech, Wisła od głównego sponsora kasują nawet 3-4 mln zł za sezon.

Czy pojawianie się prostokątnego logo ZCh Police oznacza, że "Bosmana" już na strojach pogoniarzy i na stadionie nie będzie?

- Nadal będziemy współpracować z Pogonią - stwierdza Łukasz Kwiatkowski, menedżer marki Bosman. - Staramy się angażować w te projekty, imprezy, wydarzenia, które są ważne dla Szczecina i regionu. Pogoń jest wśród nich. A piłka nożna to sport numer jeden dla Polaków.

Bosman był głównym sponsorem klubu od 2004 r. (reklamy piwa na stadionie pojawiły się znacznie wcześniej, bo już na początku lat 90.) W październiku 2011 r. podpisano nową, dwuletnią umowę. Na dwa lata.