Trampkarze Pogoni z reklamą piwa na koszulkach

Trampkarze Pogoni Szczecin wygrali w niedzielę międzynarodowy turniej piłkarski w Torgelow. 14-15-letni sportowcy zagrali w Niemczech w strojach z reklamą Bosmana na piersiach
W turnieju McDonald Cup w Torgelow zgrało 10 zespołów - 4 polskie i 6 niemieckich. Młodzi portowcy wygrali wszystkie mecze. Po turnieju uszczęśliwieni pozowali do zdjęcia z pucharem za triumf i medalami na szyjach. Piłkarze ubrani są w granatowe stroje z logo piwa Bosman w centralnym miejscu koszulek.

- To niedopuszczalne - zaznacza Melania Popiel, rzeczniczka piwowarskiego koncernu Carlsberg, który jest właścicielem szczecińskiego browaru i marki Bosman. - Piwo mogą reklamować jedynie dorośli piłkarze. Niepełnoletni absolutnie. Jest to sprzeczne z naszymi zasadami etycznymi. Pogoń powinna przestrzegać tych zasad.

Etap wymiany sprzętu

Jeszcze większe oburzenie sytuacja wywołała u Krzysztofa Brzózki, dyrektora Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych: - Z producentami alkoholu o etyce nie rozmawiam wcale, ale to, co zrobił klub, jest żenujące. Umowa sponsorska między klubem i właścicielem marki piwnej powinna wykluczać takie sytuacje.

Co na to klub?

- Zdajemy sobie sprawę z tego, że młodzież nie powinna występować w koszulkach z logo piwa. Pogoń Szczecin jest na etapie wymiany sprzętu sportowego dla grup młodzieżowych - tłumaczy rzecznik prasowy szczecińskiego klubu Łukasz Kasprzyk.

Wyraźnie widać, że stroje trampkarzy Pogoni, to "spadek" po seniorach, którzy w poprzednich sezonach grali w takich koszulkach.

Dobry łódzki przykład

W październiku 2012 r. głośna była sprawa debiutu w ekstraklasie niespełna 18-letniego Mariusza Stępińskiego z Widzewa Łódź. Łódzki klub jest, podobnie jak Pogoń, sponsorowany przez koncern Carlsberg. Piwny producent na koszulkach łódzkiego klubu reklamuje markę Harnaś. Tymczasem podczas meczu ligowego Widzewa z Piastem Gliwice Stępiński wszedł na boisko w stroju pozbawionym logo piwa.

- Sama zabiegałam o to, by Stępiński nie grał z "Harnasiem" na koszulce. Takie praktyki uważam za słuszne. Tak powinny robić wszystkie kluby - twierdzi Melania Popiel.

Zdaniem Krzysztofa Brzózki, gdyby turniej odbył się w Polsce, to prokuratura mogłaby z urzędu wszcząć postępowanie wyjaśniające w tej sprawie.

- Reklama alkoholu przez nieletnich jest w Polsce prawnie zabroniona - mówi Brzózka. - Skoro turniej odbył się w Niemczech, nie jest to sprawa oczywista. Jednak to, że dzieciaki zagrały w koszulkach z logo piwa mogę określić jako głupotę osób odpowiedzialnych w klubie za stroje grup młodzieżowych.

Łukasz Kasprzyk z Pogoni zapewnia, że młodzieżowcy szczecińskiego klubu na pewno nie będą reklamowali piwa na oficjalnych meczach w Polsce: - Opisana sytuacja na pewno nie zaistnieje w meczach mistrzowskich oraz spotkaniach transmitowanych przez telewizję - twierdzi.

Więcej o: